Tammsvik


Jag har haft kul i helgen må ni tro! Det började med att husse och matte stirrade omkring hela morgonen och packade och höll på. Kände mig helt ivägen. Vad jag än hittade på för kul så blev det bara sura miner... Men sen åkte vi iväg. Jag fick sitta i husses knä! Det tycker jag är mysigt. Vi stannade i Helsingborg. Då fick vi hoppa ur. Även Memphis och Ärtan var med fast i en annan bil. Vi mötte min mamma och min förra matte och Mira, Wilma och Kelly. Vi busade lite. Sen bytte Memphis matte ut henne mot Mira. Mira skulle visst ställas ut och Memphis hade ont i tån så hon fick inte följa med. Det tycker jag var jättesynd! Mira är väldigt fin men hon är ganska sur. Hon morrade åt mig. Vi åkte iväg igen. Jag fick ligga vid husses fötter mestadels. Men efter en rastpaus fick husse och matte för sig att jag skulle sitta där bak med Oscar. Det tyckte inte jag! Så jag klättrade upp och försökte ta mig ut genom ett minimalt hål. Höll på att fastna på halva vägen men sen lyckades jag och låg lycklig i husses famn! Rymningen var inte uppskattad. Förstår inte varför...
Varje rast så tjatade husse och matte på mig att jag skulle kissa. Jag var väldigt kissnödig men det fanns ju inga bra platser att kissa på så vad skulle jag göra? Hur som helst klarade jag inte av att hålla mig längre när vi kom till 3:e stoppet. Då passade jag på att kissa lääänge så husse och matte skulle bli riktigt glada!
Efter många timmars resande och flera pauser kom vi till slut fram till ett stort fält. Där skulle vi bo i det nyinköpta tältet. Det var som hemma fast lite mysigare! Samma täcken och kuddar att buffa in sig i. Fördelen här var att jag kunde gå in och lägga mig precis när jag ville! Och när jag gick ut fanns alltid någon att busa med. Jag busade massor med ärtan och det var jättekul! Hon är lika stor som jag! Hela tiden var det bus eller mys!!! God mat fick jag också. Och när matte varit borta kom hon ofta tillbaka med roliga grejor, tuggben och halsband och sånt! Oscar fick följa med matte flera gånger. Han skulle visst ställas ut. Varför tog hon inte med mig istället? Jag vill också visa upp mig! Jag är ju jättesnygg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!