Otursdag

Glad i hågen sprang jag in i trädgården efter morgonrundan, det var bara det att jag sprang rakt på en stubbe! Pang sa det och sen kunde jag inte gå på mitt ena bakben. Jag pep och haltade och tittade på matte. Vad hände? De klämde och hade sig men det gjorde inte ont så efter en stund vågade jag prova benet igen. Det gick bra! Men det var inte någon rolig början på dan inte! Var med matte på jobbet. Sov och hade det bra ända tills vi hade gått en förmiddagsrunda. Jag ääälskar att jaga bin. Men det är inte roligt när de sticker mig! Jag försöker äta upp dem så de inte ska hinna men det går inte alltid... så jag blev helt svullen om munnen. Fick världens dubbelhaka. Kändes jätteobehagligt. Matte ojade sig och plockade ut en gadd.
Träffade husse och storebror på fältet. Vi fick smaka lite av husses och mattes macka. Mums! Och så rullade vi oss i häst-halm och lite annat som luktade gott.
Fick vara med på mattes jobbs fredagskvart också. Hon säger att hon inte vågar lämna mig ensam på rummet sedan jag välte ut en läsk, trasslade in mig i sladdar och fastnade i kompostgallret. Vi fick lyssna på musik och så fick jag lite wienerkrans. Jag blev kelad med också, det var mysigt! Jag är gärna med på alla fredagskvartar.
På eftermiddagsrundan så gick vi till djuraffären. Där lämnade matte mig en stund. Hon skulle visst handla. Jag fick godis och så men blev jätteglad när matte kom tillbaka igen! Och på vägen tillbaka försökte jag fånga ett bi igen, men matte blev arg och drog iväg med mig. Men jag hade faktiskt kunnat fånga det utan att bli stucken! Det hade jag!
Efter jobbet kom mattes mamma och mötte oss. Vi åkte bil en stund för att hamna hos mattes bror Pelle, hans sambo Lotta och deras fyra barn Mire, Mynta, Malva och Ale. De skulle äta surströmming. Det luktade jättegott och jag fick smaka lite också. Fick smaka annat med, majs och tomat och paprika.
Tyvärr fanns det en katt med ungar i huset och när jag kom in så flög den på mig. Skrik och skäll. Fy vilken rälig en! Hon försökte nog döda mig.... som tur var fick hon gå ut. Läskigt var det i alla fall. Tycker att jag varit med om tillräckligt mycket hemskheter idag faktiskt.
Fick gå ut och gå med Mynta och Malva. Det kan ni se på bilden. Jag följde med matte på toaletten och där kissar man, det vet jag, så det gjorde jag också! Men matte blev inte glad? Förstår inte varför... är det inte en toalett?
Sen hade de bollpjätt. Jag fick en boll nästan rakt på mig, men bara nästan. Den träffade matte i huvudet i stället. Fniss!
Låg och tuggade på en grisknorr resten av kvällen. Den var supergod, har aldrig fått någon sådan förut! Mums!
Men jag brukar faktiskt sova om kvällarna, så när vi kom till bilen var jag totalt slut och somnade direkt. Nu är jag hemma och ska få sova ända tills imorgon. Skönt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!