Inlagd på sjukhus...

Idag följde jag med matte på jobbet som vanligt. Somnade så gott i min korg. När jag vaknade var jag helt själv - matte var borta! Så jag passade på att hoppa upp på hennes skrivbord och där fanns en jätterolig liten rulle som jag tog med ner på golvet. Det var salta goda tabletter. Lakrisal hette de visst! Matte kom in och såg att jag hade ätit upp allihop och då blev hon lite orolig märkte jag. Jag fick följa med till mötet som hon satt i och så fick jag knäckebröd och vatten. Sen gick vi ut en runda och jag var väldigt dålig i magen. Fick bajsa flera gånger. Konstigt. Matte ringde en massa och så åkte vi hem. Jag blev jätteglad när jag såg Oscar och husse men jag fick inte busa med dem, det var bråttom iväg igen. Jag blev faktiskt ledsen och pep en stund i bilen. Varför fick jag inte stanna hemma?
Vi kom till djursjukhuset. Där har jag varit en gång förut. Läskigt ställe. De stack en nål i nacken på mig (precis som förra gången) och sen mådde jag så illa så illa! Matte tog ut mig och de satte fram en jättestor skål med mat - men jag ville inte ha för jag mådde så dåligt. Kräktes hur många gånger som helst. Och darrade och skakade. Det var riktigt otäckt!
Sen satt matte och jag och kelade inne på ett rum. Det var skönt. Jag somnade nästan. Så fick jag ta av mitt fina halsband och de satte på mig ett blått inte alls lika fint och så fick jag gå iväg med en tant. Sen såg jag inte matte mer. Jag ska visst bli inlagd och få dropp och sova över tills imorgon. Utan min husse och matte. :-(
Matte var jätteledsen när vi skildes åt. Hoppas att hon kommer och hämtar mig snart igen!!!

Kommentarer

Dearhound sa…
jag förstår att du åt upp alla, jag gillar nämligen också lakrisal...., men vilken otur att du blev dålig och samtidigt vilken tur att det inte blev värre. Krya på er båda två/Pia och Jackie

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!