Småland


Har varit i skogen i Småland. Det var toppen!
Åkte dit med matte och hennes föräldrar. I bilen fick jag sitta hos mattes mamma. Det var mysigt.
I skogen fick jag ha ett annat sorts koppel som jag kunde springa massor i utan att det tog emot. Det kopplet gillade jag, hade jag alltid velat ha på mig! Hittade jättegod mossa och långa kottar som jag bar omkring på. Hittade kantareller också. De var visst jättebra att hitta - matte blev jätteglad och sa "bra" varjegång jag nosade på en.
Mattes pappa var rolig att leka med! Han är väldigt busig! Mycket busigare än vad jag är. Och så pussades han en massa!
Det var lite läskigt på kvällen när jag skulle gå ut och kissa. Det var jättemörkt! Jag ville bara gå in i huset med ljuset och värmen... men matte verkade inte vilja in så jag satte mig och kissade så fort jag kunde för efter det brukar jag få komma in igen och det fick jag!
Vi sov över. Det var en mycket mindre säng än hemma och matte knuffade på mig hela tiden. Jobbig matte jag har! Vaknade pigg och glad kl 07. Letade upp en massa skojiga saker och sprang runt runt i huset! Där finns inga dörra som stoppar en.
Man kan hoppa från soffan i vardagsrummet till soffan i köket och till sängen i ett annat rum - hur länge som helst! Jätteskoj! Hemma är det dörrar ivägen överallt.
Där var massor med kuddar att mysa på i soffan! Precis som hemma!
Idag var vi också i skogen och plockade svamp! Jag fick springa och springa. Men jag tyckte det var lite jobbigt att alla gick åt olika håll. Tröttnade faktiskt och satte mig ner och ropade in dem. Tur att de hade med mig som sammankallade dem! Vem vet var de hade tagit vägen annars...
När vi hade kom till Malmö gick matte ur bilen för att säga hejdå till sina föräldrar. Då hittade jag världens smaskigaste påse godis! Jag satte i mig alla saltisar så snabbt jag kunde! Hade visst lakrits på läppen och det är klart att den tomma påsen var ganska avslöjande. Men matte kom försent, allt var slut. Hon blev helt knäckt. Fattar inte varför jag inte kan få lite godis ibland? Matte äter ju hela tiden! Fast hemskt vad törstig jag blev. Fått dricka flera gånger sen jag kom hem. Matte verkar lite orolig för mig. Men lite godis kan väl inte vara så farligt?
Det var SÅÅÅ kul att träffa husse och Oscar igen! Oscar och jag busade massor - han kom till och med med en leksak för att leka med mig. Min fina roliga storebror. Fast sen var han lite tjurig och ville sova. Jag ville busa mer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!