Besök

Hörde grinden öppna sig och sprang för att kolla vem som kom. Det var mattes föräldrar. Det tyckte jag var kul! Jag var lite busig så jag passade på att springa in till grannen. Åt hundbajs där inne, mums! Matte kom och hämtade mig två gånger. Men hon höll mig inte som vanligt - sa att jag luktade illa...
Blev väldigt trött och låg mest och nannade under resten av besöket. Jag var så duktig så! Och de måste ha tyckt om mig för de sa att de gärna passar mig om matte vill göra någonting själv utan oss. Det vill jag för det är jättekul hos mattes föräldrar. Där finns den roliga gummigräshoppan!

Efter att mattes föräldrar hade gått var jag sååååå trött!
Åkte bil, fick sitta där bak. Jag tycker inte om att vara instängt så jag tjoade och tjöt och skrek så matte skulle fatta att jag inte ville vara där. Men hon är väldigt trög... Det tog evigheter innan hon släppte ut mig. Vi var hos nån matte känner och jag har aldrig varit där förut så jag undersökte allt. Hittade en skål jordnötter på bordet. Mums! Hittade goda skor och en jätteskojig pet-flaska. Det var kul att vara själv med matte - dvs utan storebror. Jag hoppade upp i knät och myste hos matte flera gånger. Sen somnade jag på min puff på golvet. Tack och lov verkade matte ha fattat någonting i alla fall för när vi åkte hem fick jag ligga på golvet i under framsätet. Det var skönt för då kunde jag slappna av och sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!