Hundkurs

Idag har jag varit på min första hundkurs. Det var konstigt i början för jag fick inte hälsa på mina bästa vänner... varken på Memphis, Ärtan, Dixie eller storebror. Det ska man visst inte på hundkurser... Dumt tycker jag! Hur ska jag då kunna koncentrera mig? De försökte få mig att stå fint också. Varför stå när man kan sitta? Jag var så trött så trött. Har haft en låååång arbetsdag... så man kan ju inte begära allt för mycket av mig.
Matte hade fantastiskt gott godis - korv. Jag får ju ingen mat jag så ni kan ju tänka er hur sugen jag var på korven. Hoppade och gjorde allt för att få en bit! Jag tycker faktiskt att hon var lite snål med korvandet - jag förtjänade verkligen mer än jag fick.
Efter kursen fick vi busa! Jippie!
Ärtan och Memphis trasslade ihop sig när vi skulle gå. Hihi!
Såg tokigt ut! Ärtan helt invirad i sitt koppel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!