Veckan

Det har varit en rolig vecka. I måndags blev vi passade av mattes mamma och moster några timmar. Det var kul, vi var ute och gick flera gånger. Vad husse och matte hittade på vet jag inte men vi hade en ny matta när vi kom hem, den är inte lika rolig som den förra. Där är inga små trådar att dra ur.
Innan vi åkte hem så stod vi och väntade i en trapp. Sen åkte vi hem. Undrar vad det var bra för? Kanske bara för att matte skulle ta en bild på oss?
Resten av veckan har jag jobbat med matte. Idag på lunchen fick jag busa med Dolly på Spillepengen. Det var toppen.
Jag skulle ta en stor pinne men så snubblade jag över den och aj det gjorde jätteont. Jag skrek och matte kom till undsättning. Tyvärr gjorde det inte mindre ont för det. Den slog mig på benet och där har jag jätteont sen innan. Jag var inte ens godissugen så ont det gjorde. Fast efter en stund gick det över och då ville jag ha min godis såklart.
På kvällen var jag på hundkurs med husse. Jag var så duktig så! Det sa läraren också. Bara så ni vet! Jag är faktiskt inte helt tappad bakom en vagn. Jag kan om jag vill. Men hörde att de pratar om att avlägsna mina kulor. Det tycker jag är taskigt. Varför ska de göra så? I och för sig har jag bara en vad jag vet.. den kan väl inte störa någon?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!