Bortlämnad


Idag åkte matte och jag till mattes föräldrar. Där har jag varit förr.
Men denna gången försvann matte därifrån utan att jag fick följa med!
Jag tyckte det var lite konstigt men det fanns så mycket att göra och lukta på så jag tänkte inte så mycket på det. Det var roligt att bli passad! Jag fick levergodisar när jag gjort något bra som att sätta mig, kissa och komma när de kallar. Det tyckte jag var jättegott! Undrade vart matte tagit vägen så jag gick ut till dörren och pep lite då och då ifall hon skulle vara där... När matte kom tillbaka sov jag så gott i soffan att jag knappt orkade hälsa på henne. Och jag fick sova vidare medan matte tittade på bilder och pratade och åt en massa.
Precis efter att vi kom hem så dök Jenny upp. Hon hade varken Memphis eller Dixie med sig. Och jag vet inte hur det gick till riktigt men hon klippte alla mina klor! Detta trots att jag drog i mitt ben och skrek och kastade mig hit och dit! Hon bara sa att det var mitt eget fel och inte hennes att det gjorde ont, hon drog minsann inte i mig... Yeah right, hon höll ju på att slita av mig benen ju! Hon är nog lite galen för sen satte hon på mig ett blommigt täcke! Jag blev provdocka för Memphis. Matte sa att det var jättefint. Jag kände mig inte alls speciellt fin, tjejkläder. Matte ska visst göra ett täcke till mig också... därför åkte vi bil till en stor affär. Jag fick inte följa med in (fast täcket ska vara till mig). Matte och Jenny var borta men kom tillbaka med ett fleecetyg. Det var riktigt snyggt, vinrött, passar mig perfekt i färgen.
När vi kom hem så var husse och storebror hemma!

Sen kom Dixie och Memphis också och vi busade och busade! Oj så kul! Husse och matte passade dem medan Jenny hade kurs. För att vi busade så mycket blev jag instängd i min bur. Det tycker jag inte om! Fick komma ut efter ett tag och sen somnade jag i soffan. Jenny kom tillbaka och så klippte hon Oscars klor också... stackars honom.
Memphis matte sydde klart täcket som Memphis ska ha. Memphis mannekängade för oss sen. Hon var jättesöt men så är hon ju tjej också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!