Vilken dag!

Idag var jag med matte på jobbet, Oscar var också med. Jag var ganska slö för jag hade ju blivit stucken av ett odjur. Dollys matte var tillbaka på jobbet igen, hon har visst haft semester. Hon hade inte Dolly med sig. Synd! Jag gillar Dolly jättemycket. Jag blev jätteglad över att träffa Åsa (Dollys matte) igen! Men de höll på och pillade i min mun jättemycket. Matte trodde det var något som fastnat i min tand och sprang och köpte pincett och sen fick en annan tjej på jobbet komma in och hjälpa matte att hålla mig medan hon tittade ordentligt i min mun. Det var ett himla ståhej. Jag ville bara sova!
Vi var på hundfältet på lunchen. Det var jättekul! Träffade massor med hundar, sprang fram till alla och slängde mig på rygg. Fick massor av komplimanger. Det tycker jag om. Jobbade lite till. När vi var på väg hem så stannade vi och släppte av Oscar hos husse. Jag ville ut och hälsa på honom men det hann vi inte med sa matte. Så jag pep upprört en lång stund. Det hjälpte inte. Det blev roligare sen för vi hämtade Memphis och hennes matte. Emmy följde också med oss och vi åkte till Helsingborg och där träffade vi mamma och hennes familj Det var jätteroligt!!! De är så många hundar i den familjen och jag blev så glad när jag fick träffa alla! Vi busade i trädgården på baksidan medan matte och de andra människorna satt och fikade. Ni ser mig, Memphis och mamma Nicki busa på bilden. Efter att vi busat så att vi var alldeles slut gick vi till en håla. Där sprang och sprang vi. Både Memphis och jag srpang så fort att vi slog volter i det höga gräset! Det var SÅÅÅÅ kul! Och jag jagade Mira och bollen. Till slut fick jag fatt på den också! Inte utan att jag var stolt!
Sen visade vi upp oss för Lise. Det är ju utställning i Helsingborg på söndag! Jag sprang och sen stod jag ganska bra faktiskt. Jag börjar bli rätt duktig på det. Det är nästan så att jag tycker det är lite roligt också. Men jag har visst bara fått ner en kula och det verkar inte vara så bra... om inte den andra kommer så kan de inte ställa ut mig. Synd när jag nu är så himla snygg! Men inte klagar jag för det. Så himla kul att visa upp mig tycker jag inte att det är. Nu är jag hemma och jag är såååå trött. Har faktiskt redan lagt mig i sängen. Oscar och matte kommer nog snart - de verkar väldigt trötta de med....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!