På bus humör

I dag var matte SÅ tråkig på jobb. Ville inte busa och jag fick inte lov att göra någonting som jag tyckte var kul. Oscar var inte med så jag hade ingen annan att busa med. På lunchen var vi i djuraffären. Det är himla kul! De bjuder alltid på godis! Matte gav mig ett nytt koppel och det är jättesnyggt faktiskt. Det var så mycket att lukta på och äta på när vi var ute på våra rundor idag. Men jag fick inte äta någonting! Matte plockar hela tiden ut det ur munnen på mig. Och så fick jag inte lukta på alla goda lukteställen heller. Vi gick förbi en jättekonstig gubbe på vägen hem från djuraffären. Han luktade inget och rörde sig inte. Jag vågade inte gå förbi den, den var så läskig! Matte sa att jag var tramsig och manade på mig. Men aldrig att jag tänkte gå förbi den! Tog en lång omväg runt... Och inget hundfält blev det heller - fick inte springa alls. Tur att jag kan hoppa upp på skrivbordet, till min stora glädje hittade jag en toarulle på skrivbordet idag! Den hade jag jättekul med. Det var papper överallt, jättekul! Tråkiga matte plockade upp allt och tog rullen ifrån mig när hon kom tillbaka. Usch vad hon kan vara dum ibland. Hon kunde väl lekt lite med mig istället? Dolly kom förbi också. Hon ville hälsa på matte. Men när hon fick syn på mig så vände hon och gick. Jag sprang efter för att leka. Det tyckte hon inte om utan flydde in på sitt rum och matte kom och hämtade mig. Suck. Hon hade säkert velat leka med mig bara jag hade fått stanna kvar.
När vi åkte hem så stannade vi på vägen för att hämta Oscar och husse. Det var kul att träffa Oscar. Vi åkte inte hem utan till mattes föräldrar. Där fick jag äntligen springa ordentligt! Oscar och jag jagade äpplen som mattes mamma kastade iväg. Och vi åt en del äpple också. Sen fångade jag en kräfta! Den luktade fantastiskt gott! Men som alltid när jag hittar nåt jag vill ha kommer matte och tar det ifrån mig. Förstår verkligen inte varför. Men istället fick vi världens godaste torkade vom av mattes mamma. Den luktade fantastiskt gott. Oscar åt sin på någon sekund, jag tog god tid på mig att äta min! Gömde mig i ett annat rum så Oscar inte skulle sno den från mig. Men delade med mig av mina smulor efteråt. Fick kycklingsskrov också. Mums! Det var en toppenkväll! Nu är jag faktiskt jättetrött! Tänker sova hela natten och vakna pigg och utvilad - redo för en ny äventyrsfylld dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!