Snyft - hos veterinären igen...

Husse och matte åkte och handlade och stängde in Oscar och mig i vardagsrummet. Där var en byrålåda som var sönder - den undersökte jag. När husse och matte kom tillbaka var jag helt svartmålad (soffan också) jag hade tuggat på en god krita. Matte stoppade mig i duschen. Efteråt kände jag mig jättekonstig. Jag var helt bubblig av svullnader i pälsen och ansiktet svullnade upp och skrynklades ihop så jag knappt såg. Matte tittade på mig och så var det visst väldigt bråttom. Jag ville bara sova, blev plötsligt så trött. Vi kom till djursjukhuset. Det är jag ju van vid men det var väldigt lite folk så här på kvällen så det var inte så roligt idag. Jag sov i mattes knä sen mådde jag plötsligt jätteilla. Och jag kräktes på golvet flera gånger. Kolsvart!!! Och de sa åt oss att gå ut. Det gjorde vi. Där fick jag diarrée och den också helt svart. Fy så äckligt. Jag kände mig verkligen dålig... Jag hade smakat på en blomma också och det var ett himla prat om vad det var för sort. Tydligen har jag fått en allergisk reaktion. Det vill jag inte få fler gånger, det är mycket obehagligt... Vi fick gå in till en doktor. Han var jättesnäll. De är väldigt snälla på djursjukhuset. Jag fick stå på en brits. Han blev glad att höra att det var en svart krita jag tuggat på - så det inte var blod som hade färgat allt svart... Jag blev ännu tröttare och la mig med huvudet i mattes armveck och darrade och försökte sova. Stackars mig. Man skulle gett mig kortison men eftersom jag äter antibiotika så får de inte ge mig det... istället ska jag få kolpulver och dropp... och jag ska sova över här igen. Stackars stackars mig. Jag vill vara hos matte!!!! Och hos husse och Oscar.

Kommentarer

Unknown sa…
Tycker jättesynd om dig. om du vill så kan jag komma och leka med dig när du blivit frisk. Dolly är inte så förtjust i mig heller. Vi valpar får hålla samman../snus från Tim

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!