Tant med pinnar

På lunchen gick matte, Oscar och jag ut som vanligt och så kom husse! Oj vad glada vi blev!!! Vi satt på en uteservering - varför vi var med förstår jag inte, vi fick ju ingen mat.
Husse och Oscar cyklade iväg och matte tog med mig till hundfältet. Där hittade jag massor av vovvar att busa med. Boxern Oscar och en Amstaff började bråka så matte sprang med mig till agilityn. Där fick jag hoppa igenom ett hjul. Godis fick jag så det ska jag göra igen! Sen sprang jag tillbaka till boxern igen. Han är lite läskig - jag lägger mig meddetsamma han verkar mopsa sig. Där var några småhundar och vi sprang och sprang. Jag var snabbast såklart! Sen drog matte iväg med mig och vi åkte till jobbet igen. Där sov jag mycket gott!

När vi var ute på eftermiddagsrundan så mötte vi en jättekonstig tant. Hon hade två träpinnar som hon viftade med. Jag skällde självklart ut henne! Sådär kan man väl inte se ut. Matte sa "han har aldrig sett några käppar förut" som om det var mig det var fel på. Jag fick gå fram och lukta på dem, de blev inte mindre konstiga för det.

På kontoret när jag var så trött höll matte på och rumstrera om. Hon flyttade alla mina sovplatser och jag var tvungen att provligga allihop! Det var väldigt jobbigt, varför gör hon på det viset? Till slut orkade jag inte mer utan la mig på puffen vid dörren och struntade i matte. Tack och lov flyttade hon inte den fler gånger.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!