Piggelin och på bushumör

Igår hade jag kul! Jag hittade en stor!!! pinne som jag tog med upp i mattes säng. Sen kom tråkiga husse och tog bort den. Matte kom och la sig på kvällen och knuffade plötsligt bort både mig och storebror från sängen. För hon behövde torka bort all jord och alla små strån. En sån prinsessa på ärten, inte störde det mig i alla fall. Onödig sak att köra bort oss för. Tidigare på kvällen låg jag så fint bredvid matte i soffan och tuggade på en god sladd. Så skriker matte till och knuffar bort mig. Då har visst sladden gått av och hennes dator fick ingen ström. Som om det skulle vara mitt fel? De satt och lekte med sladden själv sen, jag fick inte vara med.
Och i morse så hittade jag en skojig papperstuss! När jag sprang med den så regnade det fina små runda pappersbitar. Det var jättekul - jag ville visa matte och hoppade upp i sängen och strödde runt dem så fint! Tyckte matte var dålig på att uppskatta det faktiskt. Men hon skrattade lite i alla fall. Och innan vi gick på lunch stängde matte in mig i buren. Det var inte kul alls så jag gjorde ett lagom hål och hoppade ut. Haha! Nu kan hon inte stänga in mig där fler gånger i alla fall.
Ja, jag har faktiskt haft riktigt kul!

Kommentarer

Hanna sa…
Helt underbart! Jag förstår inte att du orkar vara så piggelin och alert hela tiden! Själv sover jag nästan jämt. Du får gärna komma hem till mig och busa lite så matte förstår att jag vill ha en kompis.
Kattalena sa…
Ja jag kommer gärna! Jag är jättesugen på att busa med dig! Hehe... du ser säkert ut som "luren" som jag fick springa efter i lördags. Det kan ju bli riktigt kul!

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!