Hemma med husse

Idag har jag varit hemma med husse. Har grävt upp lökar i trädgården, hämtat min favoritstrumpa, letat godis och annat kul som inte husse gillar. Mitt på dagen kom matte och hämtade mig och Oscar. Då fick vi åka till hundfältet. Där träffade vi Gösta och det var jättekul. Jag hoppade och hoppade på honom. Sen var vi ute och sprang. Oscar och jag sprang massor. Jag träffade en sur boxer också. Hon ville inte lämna mig ifred... matte räddade mig tack och lov. En liten stund senare fick jag syn på en grupp människor. Dit sprang jag och ville hälsa på alla. Men det fick jag visst inte, för matte kom springande efter och ropade på mig. Men jag struntade i henne, hon är ju inte lika kul som en massa nya spännande personer!
Efter det fick jag gå i koppel resten av rundan... taskigt. Jag var hemma hos husse sen igen. Vi fick besök av Ärtan och Daisy plus deras matte och Jenny. De hade med sig massor av mumsig kyckling. Men jag orkade inte leka med Ärtan som jag brukar. Jag var så trött efter strandpromenaden så jag gick och la mig i soffan. När matte kom hem - sent på kvällen - då blev jag jätteglad! jag har ont i bakbenet. Vill inte stå på det ordentligt. Nu är jag jättetrött och ska nanna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!