Mitt busiga jag

Igår lämnade husse och matte oss hos mattes föräldrar. Husse fyllde år och de skulle gå ut och äta på ett ställe där inte vovvar fick följa med. Men det gjorde ingenting för jag hade jättekul! Fick goda kycklingsskrov och godis. Och jag pillade lite på allt som är där i början men sen sov jag för jag var så trött.
Idag är jag också trött. Har sovit hela förmiddagen. Men nu när matte var ute ur rummet så hittade jag en rolig påse på bordet! Där var en mycket tuggvänlig plastgrej! Mums! Då kommer Dollys matte in och tar ifrån mig den. Det var hennes DVD sa hon. Den fick inte jag tugga på... Men vad hon inte visste var att jag hade gömt själva plastpåsen i min lya. Tyvärr prasslade det när jag lekte med den och då tog matte den. Så nu har jag inget kul att leka med längre. Får väl sova lite istället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!