Hos Marie

På förmiddagen så körde vi iväg i bilen. Då brukar vi ofta åka till fältet så vi var jätteivriga Oscar och jag. Men vi körde någon helt annan stans. Kom till ett ställe med hiss. Åkte högt upp. Så öppnade Marie! Hon brukar ju vara på jobbet. Skulle vi jobba nu? Konstigt. Men vi skulle stanna kvar där medan husse och matte åkte iväg. Och det var jättekul! Där var en katt som ville leka med oss. Jag försökte busa med den men då sprang den och gömde sig. Så jag stod och skällde istället. När husse och matte kom tillbaka gick jag och la mig en stund i soffan. Jag hade inte kunnat sova på hela tiden där - tänk om katten skulle komma? När vi kom hem sov vi hela eftermiddagen. Matte var inte hemma så vi låg i soffan med husse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!