Ny sovplats

I dag har jag fått en ny sovplats av matte. Hon har ställt in en jättemysig lya, med täcke och allt. Den var supermysig. Men sen blev jag instängd där varje gång matte gick ut. Tyckte jag inte så mycket om. Och när jag ville busa med storebror så stängde matte in honom där så jag inte kom åt honom. Dum grej! Matte glömde stänga in mig när hon gick iväg. Då passade jag på att dra ner en kruka från fönsterkarmen. Men då kom Åsa och skrämde mig så att jag slutade. Sen kom matte tillbaka. Men hon hade med sig sin kompis Camilla och då blev vi jätteglada Oscar och jag. Vi hoppade massor. Hon sa att jag har blivit så stor. Jag är stor! Nästan lika stor som storebror. Vi fick vars ett tuggben idag. Men mitt var inte lika gott som Oscars. Så jag försökte ta hans. Morrade och skällde men han ville inte dela med sig...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!