Puh!


I dag har jag haft mycket att göra! Jag fick vara hos mattes mamma på morgonen. Det var mycket att hålla reda på. Vi var ute nästan hela tiden. Hittade en smarrig död fågel. Den sprang jag omkring med men så lurade mattes mamma mig att släppa den. Hon gömde den. Men jag hittade den sen igen! Det var kul, tog några varv med den. Men då kastade de en boll till mig och den var ju lika kul ju! Sen var fågeln borta. Då var matte tillbaka och bara en stund senare var det en inkräktare i trädgården. Jag skällde och matte kom springande. Det satt en stor svart katt i äppleträdet. Jag försökte klättra upp för att få tag på den, men det gick inte. Matte kastade boll och busade med mig istället. Gick en runda med mattes pappa. Det var skojigt, med honom får man dra och hoppa och skutta precis som man vill. Sen gick jag på promenad med matte och hennes mamma, det var också kul!
Matte körde hem oss och vi trädgårdsarbetade. Jag hjälpte till massor, tog en flitig lisa och skulle gräva ner, tog en kvist bambu och rensade från torra blad, sprang omkring med mattes arbetsvantar och med krukor och påsar. Oj oj vilket jobb!!!
Sen höll matte något konstigt odjur som sprutade vatten. Jag duschade flera gånger sen sprang jag ett par varv runt huset för det är inget kul att vara blöt! Skakade på mig. Försökte dricka vattnet och matte skällde på mig för att jag sprang i rabatten. Då sprutade odjuret massor av vatten på mig. Bläää!!! Så jag tog en annan lite torrare runda. Sen däckade jag på gräsmattan i åtminstone fem minuter...
När matte duschade hittade jag jätteroliga små godisar. När man tuggade sönder dem rann det ut en olja. Den var äcklig! Jag lekte med dem i soffan. Matte ville nog ha dem själv för hon blev sur på mig när hon såg dem ligga i soffan.
Efter en stund åkte vi till husses jobb. Där väntade Oscar på mig. Vi gick in och jobbade. Jag var jättetrött och orkade inte gå runt, men jag blundade inte. Måste hålla koll på husse.
Nu är vi äntligen hemma. Nu kan jag sova ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!