Deppig

Idag har jag varit låg, moloken och trött. På jobb gick matte sin väg och glömde bort att ta med mig. Då blev jag jätteledsen! Som tur var kom hon på att hon glömt bort mig, hon hämtade mig och så åkte vi till hundfältet. Där orkade jag inte busa så mycket så vi gick bara en kortis. Åkte till mattes föräldrar. Jag la mig och sov på mattan och brydde mig inte ens om att matte gick sin väg igen. Det var jättelugnt och skönt att vara där. Jag sov nästan hela tiden. Sen var matte plötsligt tillbaka igen. Hon fikade och de pratade om hur konstigt det var att jag var så lugn idag.
Matte och jag åkte till affären och som vanligt fick jag stanna kvar i bilen och vänta, förstår inte varför jag inte får följa med. Men sen kom vi hem och då var Oscar och husse där. Vi åkte bil igen. Fick vänta igen. När vi äntligen kom hem fick vi mat. Sen däckade jag i soffan. Här tänker jag ligga resten av kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!