Whippetfest!

Igår var det Whippetfest! Det började med att matte och jag gick en tipsrunda i skogen tillsammans med Anton och hans husse. Det var kul men lite läskigt, helt nytt ställe och hundar jag inte träffat förut. Jag blev lite uppspelt men jag skällde inte, det gjorde minsann flera av de andra whipparna - de skällde som galningar.
Matte släppte mig utan koppel så att jag fick springa och busa med alla de andra whipparna. Vi sprang och sprang och det var hur kul som helst! Det är mig ni ser uppe i högra hörnet. Jag och syrran är jättelika varann, vi gillar att busa ihop också. Det är syrran som är närmast på bilden.
Jag fick inte busa så länge för det blödde om min tå - min dumma tå som aldrig verkar vilja bli bra. Jag tror att killen på bilden ovan heter Jomme, han var i alla fall väldigt trevlig!

Sen var det utställning, matte visade upp mig. Hon var lite nervös, fumlade med kopplet och gick på mig och sånt. Men det gick rätt bra ändå. Domaren tyckte att jag var snygg, fast den andra whippen var visst ännu snyggare (vi tävlade 2 mot 2 i första omgången). Jag fick en påse med en massa gotter och en snygg rosett! Sen fick jag sitta på bänken mellan husse och matte.

Efter utställningen så stängde husse och matte in mig i buren. Det var hemskt! Jag fick sitta där och titta på medan alla andra verkade ha hur kul som helst. Dessutom försvann matte en lång stund. Då fick jag panik. Skrek och tjöt och tuggade galler tills husse tog ut mig och gick och hämtade tillbaka matte. Fast sen gick husse och jag blev nästan lika förtvivlad då. Inte kunde jag sova heller. När de satte sig för att äta så flyttade de i alla fall buren lite närmre sig. Men jag tyckte ändå inte om att vara där. Matte var snäll och tog upp mig i knät. När jag låg där var allt bra. Jag fick vara med henne i köket när hon diskade också. Då la jag mig faktiskt och sov en stund på golvet. Det var lugnt och skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!