På ny plats!

På lunchen idag skulle vi gå en runda med Åsa, Dolly och Daisy. Innan vi gick ut hade Daisy råkat kissa på mattan innanför dörren. Hennes matte fick torka upp och det stod massor av människor och tittade på. Jag pratade med alla! Jättekul var det! Jag hoppade upp och pussade en tjej i ansiktet, hon har precis börjat på kontoret. Det uppskattades inte, varken av henne eller matte... Jag ville ju bara vara snäll men matte blev arg på mig.
När vi äntligen kom ut från jobb gick vi en runda i parken. Jag hoppade upp på bänkar och satt fint - då fick jag godis. Kissade på en stolpe. Då skällde en man på matte - sa till henne att titta på skylten på stolpen som jag kissade på - det var visst en skylt om att man inte fick rasta hundar där. Vi gick därifrån, när vi gick sa han att man inte fick låta hundarna hoppa på bänkarna heller. Dum gubbe!
Jag fick åka längst fram i bilen idag när vi åkte hem från jobbet! Det var spännande. Jag fick sitta hos husse och matte, eller hos matte egentligen. Oscar åkte där bak. Jag la mig och sov på mattes fötter. Hon sa att jag var duktig.

Kommentarer

Anonym sa…
Bra att du kissade på stolpen som sa att hundar inte fick vara där! Varför ska inte vi få gå där alla andra går? Dum gubbe, vi har oxå dumma gubbar där vi bor.
Bernhard sa…
Klart att man får hoppa på bänkar! Säkert var gubben bara avundsjuk för att han inte var lika bra på det.

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!