Jobbigt ibland

Igår var Oscar och jag med matte på jobbet. På kvällen kom husse. Vi blev jätteglada! Äntligen ska vi åka hem. Men så gick husse iväg med Oscar. Han glömde mig! Jag blev tvingad att följa med matte in i hennes kollegas rum. Där ville inte jag vara! Jag skällde och skrek så husse skulle höra men han kom aldrig och hämtade mig. Då sa matte att hon inte orkade lyssna på mig och så stängde hon in mig i min bur helt ensam i hennes rum. Där skrek jag ännu högre! Efter evigheter hämtade hon mig och tog med mig till kollegans rum igen. Då la jag mig på golvet vid hennes fötter och sov.
Oscar och husse kom och hämtade oss jättesent. De hade varit och badat! Jag vill också bada, varför får aldrig jag åka med längre?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!