Jobbdag och annorlunda kväll

Idag var jag med matte på jobbet hela dagen. Oscar var inte med. Jag tyckte inte om att bli lämnad ensam. Som straff välte jag ner mattes blommor så hon fick jord över hela golvet och jag lekte med dem också. Så kanske hon lär sig att inte lämna mig ensam... Jag fick ett märgben innan hon gick iväg. Tyckte jag inte var så kul, men det blev godare framåt eftermiddagen. På eftermiddagen fick jag ett tuggben av Åsa. Hon tyckte synd om mig för att jag pep och verkade deppig över tassen.
Efter jobb så sprang matte och jag ikapp en buss. Så konstigt! Vi brukar aldrig åka buss hem. Vi satte oss längst bak. Där var en tjej som tyckte jag var söt. Efter en stund frågade matte vart bussen gick, det trodde jag att hon visste? Tydligen hade vi hamnat på fel buss... Det kom på en lurvig sak, en hund och den skällde! Då skällde jag på honom. Matte sa till mig att vara tyst. Jag skällde en gång till men sen såg jag den inte längre. Undrar vart den tog vägen. Jag satte mig upp och spanade efter den lite då och då. Sen hoppade vi av. Vi sprang en massa. Sen kom det plötsligt en bil och plockade upp oss. Jag hoppade in meddetsamma. Matte följde efter. När bilen stannade var vi hemma hos mattes föräldrar. Vilken överraskning! Eftersom jag har så ont i tassen så hoppade och studsade jag inte så mycket när jag hälsade. Men jag tyckte det var himla kul att komma dit.
Fick vatten meddetsamma. Oj vad gott! Men de påstår att jag slabbar och torkar en massa när jag druckit. Så onödigt, jag behövde ju dricka mer. Då började de torka igen. Jag gick och letade upp min leksaks-skål. Där är den superroliga bollen. Och jag fick en hel vom-bit alldeles för mig själv. Och jag fick lite godis och kött också. Jättegott!
Det var längesen jag blev passad där. Hoppas jag snart får vara där igen. Hoppas jag snart är bra i foten också.
Vi fick åka bil hem. Hemma fick jag middag av matte, det hör inte till vanligheterna. Det brukar vara husse som står för de kulinariska höjdpunkterna.

Kommentarer

åsa sa…
Din stackare! Hoppas du blir bra i foten snart så att vi kan springa satan... :-)
Blöt puss på nosen!
Kattalena sa…
Jag med!!! Jag vill springa massor! Hoppas jag snart får busa med dig igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!