Vilken dag!

I morse gick jag ner i källaren med matte. När vi gick upp för trappan igen så snubblade jag när jag var nästan ända framme vid dörren och så trillade jag hela vägen ner för trappan huller om buller. Matte skrek till så jag fick ont i öronen! Men jag slog mig inte så mycket som tur var... Sen åkte vi till husses pappa. Där gick jag omkring och pillade på det mesta. Men så stängde de dörren till köket... taskigt. Efter det åkte vi iväg och så hoppade husse och storebror av och lämnade mig kvar! Fyyyy - jag skrek och skrek men ändå körde matte iväg med mig. Vi åkte till mattes föräldrar. Det var kul! Jag fick jättegod vom av mattes mamma. Mums! Sen kom Oscar och husse också! Där är många roliga saker att springa omkring med. Små plastkoppar, plastspiralgrejor i olika färger, en tjernobylgräshoppa, godis på bordet, garnnystan, små trägubbar... jag var fullt sysselsatt! Fast till slut somnade jag i soffan en stund, sen skulle vi åka hem. Nu har jag precis ätit kycklingvingar och ska gå och lägga mig och smälta maten en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!