Lämnad igen...

Idag körde matte mig till hunddagiset igen. Jag var jätteglad när jag kom dit! Men så blev jag instängd ensam i en bur och så gick matte. Det var inte kul, jag hoppade och hoppade så jag kunde se matte hela vägen hon gick ut... Men ganska snart fick jag vara i en annan bur med flera skojiga vovvar! Hade jättekul och lekte och busade och sov emellanåt. När matte kom och hämtade mig (jättesent) hade hon med sig en kompis. Jag blev SÅÅÅÅ glad när jag såg dem. Och det blev min rumskompis också. Han är också valp och jätteskojig. Vi hoppade och hoppade båda två när de kom. Sen smet vi ut när matte öppnade dörren. Matte var snabb och fångade mig meddetsamma. Då fick jag halsband och koppel på mig och lycklig gick jag med dem ut till bilen. Jag var jättetörstig. Försökte dricka lite i en vattenpöl, men blev upplyft i bilen istället. Väl hemma var det en främmande man i vårt kök. Det brydde inte jag mig om - sprang och lekte med storebror istället. Fick mat och sen sov jag resten av kvällen. Matte var inte hemma. Jag blev jätteglad när hon väl kom hem igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!