UTMANING

Självklart antar jag utmaningen från Jessie the Whippet:

Var är du född?
I Helsingborg, hos Wikellis

Ditt favoritgodis?
mjuka hundbensgodisar som luktar mycket, vom och torkad lever

Hur många egna halsband och koppel har du?

Inga halsband, två sele med mitt namn på, jättesnygga! Ett läderkoppel

Hur ser ditt förhållande till vatten ut?
Älskar att bada i havet! Har inget emot regn.

Har du några "kläder"? (täcken el. liknande)
Näää... Oscar har men de är för små för mig. Fast matte säger att jag snart ska få ett helt eget täcke som är skräddarsytt bara för mig!

Har du något speciellt kännetecken som skiljer dig från andra hundar i samma ras/färg?
Matte säger att jag inte är som andra hundar. Jag är SPECIELL! Och så är jag krypt och har bara tre tår på ena tassen. Jag är snyggare än andra i min ras också!

Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när du flyttade in?
Oscar var lite rädd för och undvek mig i början. Husse var lite chockerad över mitt vilda och galna sätt, men matte älskade mig meddetsamma!

Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen du kunde få?
Leka med bollen! Det är det absolut bästa jag vet!!!

Vad är det bästa du vet?
Leka med bollen, lure-coursing, springa, springa, springa.

Vad är det värsta du vet?
Klippa klorna

Har du någon alldeles speciell egenhet?
Inte en, många! Jagar cyklar, skäller på hundar, får galenryck när jag smiter ut i korridoren på jobb, pratar massor (whooaaaouaa), hoppar gärna upp och pussar folk på munnen.

Något hyss som du pysslar med?
Hyss? Jag? Aldrig...
Fast jag plockar gärna till mig saker från diskbänken. Tar med mig bröd, påsar och allt möjligt annat till soffan och leker med. Jag gillar att tömma papperskorgar också. Gärna ta med innehållet upp i husses och mattes säng.

Var sover du på natten?
I sängen hos husse och matte såklart!

Vad äter du för foder?
Bravo burgare

Hur reagerar du när du får några dagars vila?
Jag älskar att vila, fast lite kryper det i kroppen efter någon dag. Då vill jag ut och busa.

Vad tror du skulle vara din drömtillvaro?
Att alltid få vara lös! Att få springa vart jag vill och få mysa med husse och matte när jag vill.

Minst fyra hundar vi skickar vidare det här till:
Oscar, Dolly, Daisy, Memphis

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!