Vart försvann min flock?

I torsdags var jag med husse och Oscar på jobb. När vi kom hem så var inte matte hemma - hon kom inte på hela kvällen! Jag letade efter henne, hon fanns ingenstans... nåväl tänkte jag hon kommer väl snart. Men vi gick och la oss och inte var matte där då heller. På morgonen åkte vi återigen till husses jobb. Sen åkte vi till mattes föräldrar. Inte var matte där... men där var en ny människa som bodde där. Gittan hette hon. Husse och Oscar åkte sin väg och de kom inte tillbaka. Jag tycker verkligen om att vara hos mattes föräldrar och jag sov riktigt gott på natten men jag saknade min familj... På morgonen var det fortfarande ingen där. Jag var lessen. Så åkte vi bil, hem till huset, där var matte!!! Men jag var så slut så jag gick in i köket och la mig på mattan och somnade direkt. Matte ville kela, jag surade. Varför ska hon få träffa mig när hon vill men inte jag henne när jag vill?? Husse och Oscar var fortfarande borta... Jag är så trött nu måste jag sova...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!