Torsdag

Idag har vi varit med matte på jobb Oscar och jag. Det var ett tag sen sist. Det var kul! På morgonen kom en av mattes kollegor in och sa att vi är världens finaste hundar! Då blev vi glada, matte blev jättestolt, det såg jag på henne! Jag pussade honom för att visa hur glada vi blev. Åsa kom in ett par gånger och hon gav oss godis när vi satt fint.
På lunchen var vi bara ute en kortis. Åsa och Daisy var också ute och gick då men inte med oss. Matte tog av min strumpa och tvättade mitt sår och min fot. Hon sa till Åsa att jag var svullen om hela tassen och att det inte skulle förvåna henne om de tar bort den. Vi ska visst till djursjukhuset igen imorgon och ta bort stygnen... Hoppas att de inte tar bort hela min tass eller mitt ben!!! Förra gången försvann min tå! Jag vill inte åka dit igen, där händer bara hemska saker...
Efter jobb åkte vi till mattes föräldrar. Jag sprang in och försökte hitta min boll, den var inte på sin vanliga plats. Efter hälsningsproceduren så skällde jag för att få min boll. Skällde massor. Så fort mattes mamma slutade leta efter bollen och satte sig så skällde jag. Fast så fick jag lite gott tuggben! Då glömde jag bort bollen för en stund.
Matte och Oscar var iväg och sprang med mattes pappa. De kom tillbaka ganska snabbt. Matte ringde husse, då skällde jag på henne. Hon skulle ju leta upp bollen till mig, inte prata i telefon... Mattes mamma var snäll och gav mig ett tuggben, det var gott. Då blev jag tyst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!