Passade

Idag blev Oscar och jag passade av mattes chef och hans familj. Det var kul att vara där. Jag skällde bara en gång. Vi gick ut några rundor och så tog vi det lugnt. Sen kom husse och matte tillbaka. Då ville inte jag åka hem. Jag ville stanna kvar och sova i soffan, ovanpå alla kuddar. Men till slut gav jag med mig och följde med dem hem. Där stannade vi inte länge, hemma alltså, för bara en stund senare var det iväg igen. Då åkte vi till mattes föräldrar. De har så många roliga leksaker i trädgården! Jag lekte med en boll, en kokosnöt, en rolig plastpinne och en gummigrej. Mattes mamma var rolig och kastade boll med mig och Oscar. Sen fick jag lite kaka också. Och så slappade jag lite i trädgården, vaktandes mitt byte.
När vi kom hem var jag helt slut. Jag sov medan husse och matte trädgårdsarbetade. Fast jag gick ut och hjälpte till lite då och då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!