Långpromenader!

Igår gick matte och jag på promenad. Hon tog även med sig en stor grej, cykel kallade hon den. Jag tyckte den såg farlig ut. Ville inte gå nära den. Ibland hoppade matte upp på den. Det gillade jag inte. Då hoppade jag på matte tills hon gick som vanligt igen. Tokiga matte, varför gör hon så konstiga saker? Vi gick en runda jag aldrig gått förut. Till slut kom vi till ett hus. Där öppnade en från mattes jobb. Honom har jag träffat flera gånger. Jag sprang in i huset och undersökte en massa grejor. Hittade en skojig boll som jag började busa med. Matte gick och lämnade kvar mig där! I början var det lite läskigt och jag hoppades att matte snart skulle dyka upp igen, men efter ett tag kändes det bra. Jag somnade en stund i soffan. Provlåg allt man kunde ligga i också. Det var en massa människor där. Jag skällde ut några av dem. Tyckte det var konstigt att det dök upp nya människor hela tiden just när jag vant mig vid de som fanns där. Men det var kul ändå!
Matte kom tillbaka och hämtade mig. Tyvärr hade hon cykeln med denna gången också. Läskigt. Men jag gick fint på mattes sida, så långt från cykeln som jag kunde komma. Det var en lååång promenad hem. Hemma kunde matte inte koppla av. Hon sprang omkring och gjorde än det ena och än det andra. Jag hjälpte henne att bädda. Men hon stängde ut mig! Bara för att jag lekte lite med henne... Efter en evighet så satte hon sig ner. Det var på tiden. Jag somnade direkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!