Kul dag!

Igår hade vi semester. Jag var på fältet med husse och Oscar. Jag hittade något som jag tyckte luktade toppen! När jag kom till husse så hällde han en flaska vatten på mig, varför det??? Och när vi kom hem så duschade han mig med vattenslangen! Jag var inte varm så jag fattadet inte vad han höll på med. Men så fattade jag att de tänkte duscha mig och ta bort min goda doft. Det ville inte jag. Så jag sprang och skällde och vägrade fångas in. Men de lurade ner mig i källaren och så blev jag duschad av matte. När jag trodde det var klart kom husse ner och sa att jag luktade illa... jag fick duscha två gånger till!!!
Bara en stund senare kom mattes föräldrar. De hade med en present till mig. En blomma! Den tog jag direkt och sprang ut i trädgården med. Matte ropade och tog den från mig. Hon sa att det var hennes... tror jag inte på men eftersom hon fyller år så kan hon väl få den. Så himla kul var den inte att leka med ändå.
Sen kom det en massa människor. Jag gillade Tor, men han tyckte nog att jag var läskig. För varje gång jag busade med honom kröp han ihop och la sig på marken. Och så kom matte och bar in mig och stängde in mig i köket. Men Tor lärde mig nåt bra! Att man kan krypa under grinden. Det gjorde vi båda två. Men varje gång blev jag inburen igen...

Kommentarer

Anonym sa…
Usch vad dumma de är mot dig! Du verkar få duscha lika ofta som jag, visst är det hemskt?
Kattalena sa…
Jaaa!!! Jättejobbigt...

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!