Onsdag

Var med matte på jobbet idag. På lunchen var vi ute med Åsa och Dolly. Precis när vi skulle gå in så kom det två supersnygga whippar. Dem ville jag hälsa på. Men matte gick åt andra hållet. Taskigt. När vi kom tillbaka försvann matte. Hela hennes skrivbord var fullt av papper. Jag tyckte synd om henne som hade så mycket papper, så jag drog ner dem på golvet. Tänkte jag skulle strimla dem. Men då kom hennes chef in och tog dem ifrån mig. Han la tillbaka dem på skrivbordet och stannade kvar tills matte kom så jag kunde inte fortsätta...
Mitt på dagen kom husse och hämtade oss. Jag fick följa med till hans jobb. Jag hade jättekul och sprang omkring, där är så mycket större och inga dörrar! Det är toppen. Husse kom efter och ville busa. Hur kul som helst. Fast sen snörade han fast mig vid sin stol. Han blir orolig och springer efter mig när jag går någonstans. Han gillar nog inte att vara ensam. Så det var säkert därför han band fast mig.
Efter jobb fick Oscar och jag vara hos Emilia och Mattias. Det var roligt, men de springer omkring hela tiden, så jag har lite svårt att slappna av. Förstår inte varför inte alla bara kan sitta ner och ta det lugnt. Eller om de nu måste springa omkring så kan de väl låta mig göra detsamma? Jag kan alltid hitta något kul att leka med på egen hand jag.
Oscar däremot verkar kunna sova igenom allt. Men jag smet ut genom ytterdörren och sprang och busade i trädgården. Vips dök husse och matte upp. Då åkte vi hem och jag gick och la mig direkt. Oj så trött jag är! Nu ska jag sova lite till...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!