En traumatisk dag!

I morse åkte vi till djursjukhuset. Jag tyckte det var kul och sprang runt i korridorerna glad och nyfiken. Så kom vi till ett rum där vi satt och väntade allihop. Oscar verkade lite moloken och ville inte hälsa på städerskan, men det gjorde jag! Hon tyckte att jag var jättefin! Men sen försvann Oscar och husse in i ett annat rum... det vet man ju vad som händer i de rummen. Det är mycket otäckt. Så jag ville rädda dem. Skrek och drog och skällde! Matte försökte få mig att tänka på nåt annat, gav mig godis och sa åt mig att sitta och fånga och annat som jag inte hade tid eller lust med. Jag ville bara springa efter Oscar! Så äntligen gick vi mot dörren, men nej, jag fick inte gå in. Istället gick vi till bilen och jag hoppade in där bak. Så stängde matte och gick sin väg! Jag fick sitta helt själv!!! I eeeeeeevigheter!!!!
När de äntligen kom tillbaka var jag så uppstressad att jag inte visste vad jag skulle ta mig för. Sen hoppade husse och Oscar av utan att säga hejdå till mig...
På jobb satte matte i nåt i en kontakt. Hon säger att det är feromoner som ska göra mig lugn. HA! Tror jag när jag ser det... Jag var helt orolig hela dagen. Matte försvann ibland, då hoppade jag på dörren och skrek efter henne. En av gångerna fick jag ett vomben att tugga på. Då blev jag inte lika knäckt, för det var väldigt gott att tugga pä. Men hur som helst så var det en riktigt jobbig och otrevlig dag...
När matte och jag kom hem efter jobb - då gick jag och la mig i soffan. Sen stannade jag där fast matte var uppe på ovanvåningen i evigheter. Jag var SÅÅÅ trött. Jag AVSKYR dagar som den här.
Jag vill ha rutiner!!! Kan ingen tala om för husse och matte att jag inte vill att det ska hända så mycket. Jag vill gå till jobbet, gå på lunchrunda och sen komma hem och sitta i soffan med husse och matte... VARJE DAG ALLTID

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!