Fredag!

När matte var ute och kopierade hittade jag en mumsig sak på hennes skrivbord. Den käkade jag upp! Matte blev irriterad, sa att det var hennes helt nyinköpta labello. Sen försvann hon. Jag mådde lite konstigt och kräktes på golvet. Men mattes chef gick förbi och såg det så han kom in och torkade upp. Det var väldigt snällt. Han tycker mycket om mig, det vet jag! Sen kom en massa andra människor med en stor spann vatten. Till sist kom matte också, tack och lov, det var skönt att ha henne där igen. En stund senare åkte vi iväg. Matte glömde oss i bilen först men kom tillbaka efter ett tag och så åkte vi till hundfältet.
Där var det jätteblött! Jag blev skitig sa matte. Kul var det i alla fall, idag var där lite hundar. Sen åkte vi och jobbade igen, fast då glömde matte oss i garaget, så konstigt!!! Sen kom hon och vi gick upp till kontoret. Matte blev arg på mig för när hon kom tillbaka efter att ha kopierat hade kaffekoppen vält ut över tangentbordet. Som om det skulle vara mitt fel??? Det var ju Oscar! Men men, alltid ska det vara mig man skyller på...
Igår var jag hos mattes mamma, de hade skaffat en jätterolig gummikrabba! Såna som jag älskar! Och så fick jag ett jättegott ben att tugga på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!