Efter en hård dag på jobbet...


... känns det skönt att få slappna av ordentligt.
Det har varit en konstig dag idag. Matte och jag gick lunchrunda, men så plötsligt kom mattes mamma. Jag blev så glad så jag visste inte till mig. Hoppade och pussades. När jag var klar med det så gick matte sin väg! Konstigt! Jag gick runt med mattes mamma och hade det bra, solen sken och mattes mamma gav mig mycket godis! Sen plötsligt dök matte upp igen och så gick vi allihop en stund. På jobbet så försvann matte igen! Jag försökte sysselsätta mig med lite olika saker men då kom Åsa och sa till mig. Matte kom in och stängde in mig i min bur. Men så gick hon igen och glömde kvar mig i buren! Jag skrek och tjoade för att hon skulle fatta att hon glömt mig. Efter evigheter hörde matte mig. Kom och släppte ut mig. Så fick jag följa med henne till rummet bredvid. Hon tog med min korg så jag kunde sova ordentligt. Och det gjorde jag för då var jag ju nära matte igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!