Träningsdag 6


Idag gick matte och jag till jobbet jättetidigt! Innan vi åkte gick vi en morgonrunda. Det var bara vi ute, inga andra hundar. Skönt.

På jobbet sov jag mestadelen av förmiddagen, ända tills matte råkade lämna dörren på glänt. Då var jag snabb att smita ut. Mattes kollega kom gående i korridoren. Henne skällde jag ut & hoppade upp på. Hon blev jätterädd! Hihi.
Matte hämtade mig i köket, just när jag skulle plocka åt mig ett choklad från godislådan... På tal om godis så fick jag tag på mattes macka i morse. Hann äta upp all ost och halva bullen innan hon upptäckte det.

Vi gick ut på lunchrunda. Mötte två hundar. När jag fick syn på den första kom bollen flygande från ingenstans. Jättekul! När jag såg den andra kollade jag på matte, då kom bollen igen!!! Sen hittade jag en död mus.

Jag hade jättetråkigt på jobb hela eftermiddagen. Matte gick iväg en stund, då skällde jag. Men vi åkte hem strax efter att jag skällt på mattes förra chef. Hemma sprang jag flera varv i trädgården. Sprang in i mattes sommarrabatt också. Det tyckte hon inte om. Husse släppte ut mig för att leta mat i trädgården. Jag hittade två fyllda märgben och lite annat smått och gott här och där!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!