Passad


Idag åkte matte iväg med Oscar och mig. Vi hämtade mattes mamma och jag tänkte att nu ska vi göra nåt kul! Och det skulle vi också men inte tillsammans. Vi stannade där jag brukar bli passad. Då såg jag en katt! Det ska inte vara några katter där! Usch! Matte försökte dra iväg med mig - som om jag skulle bli vilseledd av det... Konstigt nog hade katten försvunnit när vi äntligen kom fram till dörren. Taskigt. Jag ville jaga katt!

Det var visst bara jag som skulle bli passad idag. Inte Oscar. Konstigt.
Ännu konstigare blev det, för ett tag efter att de hade lämnat mig och kört iväg så åkte jag iväg i bilen med Torgny. Vi åkte till mattes jobb!!! Jag gick så klart in i mitt rum. Men där skulle vi visst inte vara. Vi hämtade bara en filt och sen fick jag sova i en fåtölj i ett helt annat rum. Så konstigt?
Men det var skönt att sova, jag var trött. När vi gick från jobb så kom det en ful hund gåendes. Den skällde jag ut efter noter.

När jag blev hämtad var mattes mamma fortfarande i bilen, jag hoppade upp och hälsade på henne genom bilrutan. Så kul! Fick hälsa på mattes pappa när vi kom dit också. De är roliga!
Sen åkte vi hem. Jag har varit trött hela kvällen...

Fast en rolig sak är att det är så mycket jord i vår trädgård nu. Jag kan springa jättefort och det är hur kul som helst! Världens bästa racer-bana har jag fått till.

Kommentarer

Anonym sa…
Åh, lyllo dig! Jag vill också ha en egen racer-bana.
Anonym sa…
Hej!
I ett tidigare inlägg med bild när Liam och Bianca springer LC har Bianca på sig ett blått "linne". Vet du vart hennes matte/husse har köpt det?
Zero fick låna ett likadant i söndags men jag glömde fråga vart den tjejen hade fått tag i det. Har ringt alla djuraffärer men inget har något liknande. Kanske måste beställas på nätet?
Kattalena sa…
Hejsan!
Vi kan köpa ett på vår lure-coursing träning och skicka till dig.
De säljer såna där.
Vad har Zero för storlek? Vilka mått?

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!