Annorlunda lunchrunda

Idag gick matte och jag en annan runda än vi brukar. Vi gick förbi några hundar på vägen, jag brydde mig inte om dem för matte gav mig godis och det var mycket intressantare. Men så kom vi till en djuraffär. Den var läskig! Där var hundar som skällde, men man såg dem inte.
I ett rum var det en jättestor hund. Jag vågade knappt nosa på den, men matte klappade på den. Den rörde sig inte alls, bara satt där. Jag nosade lite på den. Läskig! Matte sa att det bara var en låtsas hund... det vet jag inte om jag tror på? När vi stod i kassan kom en liten pudel, den skällde jag på. Fast bara lite för matte gav mig godis när jag var tyst. Så jag sa inte ett pip mer på hela vägen tillbaka till jobbet, Trots att vi träffade på minst 2 hundar. Jag fick levergodis som matte köpt i affären. Dessutom fick jag ytterligare ett koppel - som matte satte i selen. Nu drar hon inte lika ofta i haltin. Skönt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!