Matte borta

Matte var borta hela dagen igår. Och på kvällen kom Jenny och Kacko med alla vovvarna. Vi busade massor, hur kul som helst!
Mitt i natten när matte kom hem så bara sa hon hej och hejdå och så fick vi stiga upp ur sängen och åka bil med mattes föräldrar. Vi fick lyxplatser i baksätet bredvid mattes mamma. Och ännu mer lyx blev det när vi kom fram, för mitt i natten fick vi en helt egen säng att ligga i, Oscar och jag. Det är vi inte bortskämda med. Husse och matte brukar alltid trängas med oss.
Vi var hela dagen i mattes föräldrars trädgård. Åt lite körsbär och jag lekte med världens roligaste boll. Oscar sprang omkring med ett mumsigt ben, han försökte gömma det för mig. Grävde små fjantiga hål. Sen när jag ville ta det så vaktade han det så jag inte fick fatt på det. Som om det var hans! Det är såklart mitt... men jag lät honom hållas.
Matte hämtade oss på kvällen. Vi åkte hem och fick mat. Sen sov jag i soffan resten av kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!