Vinthundar


Idag tog husse och matte med mig och Oscar på vinthundsträff! Jag trodde först det skulle bli en liten utflykt med Ärtan och Memphis, det har vi nämligen gjort förut och då fick vi glass! Så jag var mycket förväntansfull. Men att vi skulle till nåt så kul som det här hade jag aldrig kunnat gissa! Här var MASSOR av andra vinthundar. Vissa kände jag igen, min egen mamma tillexempel! Jag fick träffa massor av släktingar, men Oscars bror Milton var lite läskig. Han kom och brottade ner mig precis innan vi skulle åka hem. Tack och lov kom min fantastiske storebror till min räddning. Han var jätteläskig och skrämde nästan bort Milton, fast matte hjälpte till lite också. Hon kan vara rätt läskig hon med om hon försöker. Jag hade jättekul och busade med alla möjliga hundar!
Jättestora hjorthundar och greyhounds var där också. Jag var riktigt snabb, sprang nästan lika fort som Ärtan! Det var en läskig hund som försökte para sig med mig hela tiden. Inte för att jag riktigt vet vad det betyder men trevligt var det inte och skäll fick han så det var säkert dumt!
Jag orkade inte vara med hela tiden för jag blev lite trött emellanåt, men då var husse och matte så snälla och plockade upp mig tills jag hade vilat färdigt och kunde busa igen! Och det ville jag nästan meddetsamma.
Där var en jätteskojig italienare, men Oscar gillade honom inte. Så arg har jag nästan aldrig sett min bror bli på någon förut... utom möjligtvis på mig när jag biter honom i örat när han sover. Men jag försökte undvika italienaren sen eftersom Oscar hade så mycket emot det. Men jag tyckte egentligen att han var rätt kul! Vilken kväll! Detta vill jag göra fler gånger!
Nu har jag kommit hem och jag orkade knappt äta min mat. Gick rakt in i soffan och la mig för att sova... Det är förresten Ärtan som jag busar med på bilden. Ärtan var rolig, hon sprang och sprang och sprang! Och sen hade hon världens finaste tröja. Rosa med hjärta på! Sån vill jag också ha! Jag hade velat ha den redan idag för jag frös väldigt innan vi åkte hem. Hörde matte prata med Ärtans matte om att hon ville ha en sån tröja hon med. Hoppas matte kan göra en sån till mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!