På stranden

Vi var med Daisy och hennes matte på stranden idag. Det var toppen! Jag sprang och sprang. Jag hade velat leka med bollen också men matte hade glömt den, hon är lite väl glömsk ibland tycker jag. Vi jobbade också. Tillsammans med matte. När vi kom hem så var inte husse där, han brukar ju alltid vara hemma? Matte gav oss mat. Hon gör alltid fel och ger oss mer än vi ska ha, jag säger ingenting äter upp så snabbt jag kan så hon inte ska ångra sig och ta tillbaka något. Sen får jag ont i magen och piper ett tag. Men det går över...
Efter maten satte hon sig inte i soffan, det brukar vi ju göra på kvällen? Nä, nä hon skulle sitta uppe på andra våningen och jobba. Det tyckte inte jag var en bra idé. Jag började skälla och busa med Oscar, då kommer hon alltid! Det gjorde hon denna gången med, två gånger kom hon in och sa till mig. La sig till och med hos oss en liten stund. Sen gav hon upp och gick ner och satte sig i soffa. Då la både Oscar och jag oss att sova bredvid henne. Så ska det vara!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!