Hundfält och annat kul

Igår var vi på hundfältet. Det är tur att vi åker dit ibland så jag kan sätta fart på alla andra! Är man på ett stort fält så ska man ju springa! Inte gå och nosa i marken som Oscar...
Jag hade himla kul med en storpudel. Jag var snabbast såklart och sprang och sprang. Fast sen blev jag lite trött. Han ville bara fortsätta. Klart att man ställer upp...
Matte och Oscar var tråkiga. Gjorde tålamodskrävande saker. Jag var med ibland. Som när vi skulle sitta fint. Fast det såg ut att vara roligare saker någon annan stans så jag satt inte kvar så länge.
Innan vi gick hem så kastade matte pinne. Det tycker jag är fantastiskt kul.

På kvällen åkte vi till mattes moster i Lund. Där var mattes föräldrar också! Så kul!!! Jag gillar att pussas, det vet mattes pappa så det blir alltid lite pusskalas när vi träffas. Mattes mamma säger att jag är smart, smartare än Oscar. Hihi. Klart att jag är! Hoppas att vi snart ska bli passade av dem igen. Förra gången fick jag en hel bit oxfilé! Det får jag minsann aldrig annars! De har världens roligaste boll också.
Här var också en boll, en tennisboll. Den var kul! Men golvet var lite halt. Där var roliga leksaker också, typ kattgrejor. En som pep när man gick omkring med den.
Matte gav oss tjurmuskel och grisknorr för att vi skulle vara lugna medan de åt.
Rolf försökte ta kort på mig. Det tyckte jag om, jag är jättegärna med på bild! Söt är jag när jag sitter i soffan också.

Kommentarer

Anonym sa…
Det där fältet som ni alltid skriver om verkar så roligt! Tror att vi måste leta rätt på ett sådant här med!

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!