Jobbig dag

Idag har matte varit helt förvirrad. Först åkte vi till jobb, sen åkte vi hem igen meddetsamma, konstigt. Inte fick jag hoppa av heller utan vi körde tillbaka till jobb meddetsamma igen, var det lönt? När vi kom fram så fick vi inte komma in. Vi satt i trappan och väntade. Det kom en postgubbe och hälsade på mig. Det var kul!
Sen gick vi till dörren - det gick en ovanligt ful hund förbi. Jag skällde och tjoade allt jag kunde så att han skulle bli rädd. Matte blev arg på mig.
Sen kom Åsa och Daisy och då fick vi gå in!
Det är en jobbig dag också. Matte stänger in mig i buren hela tiden. Jag vill inte vara där! Jag tjuter och gråter för att bli utsläppt men hon är stenhård idag. Det är många som springer ut och in i vårt rum, jag vill ju hälsa! Två gånger lyckades jag smita ut i korridoren. Sen lockade matte tillbaka mig med godis och stängde in mig i buren igen.
Suck! Hoppas husse kommer och hämtar mig...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kalas

Landskrona

Hoppsan!